SEPETİM

Geri

Kategoriler

Geri

Markalar

Filtreler
42 Sonuç Bulundu. Gösterilen 1 - 36
42 Sonuç Bulundu. Gösterilen 1 - 36


Deneme

Deneme insanların fikirlerini öznel bir ifade ile yazıya dökmesine denir. Denemedeki üslup samimi, içten ve sohbet havasında olmalıdır. Denemeler, makaleler ile benzerlik gösterir ancak denemeler daha kısadır ve deneme yazarının bir alanda uzmanlığının olması gerekmez. Deneme, yazarın herhangi bir konuda kesin yargılara varmadan kişisel fikir veya düşüncelerini kendi kendine konuşuyormuş gibi bir üslupla yazdığı yazılardır. Deneme türünün ele alınan konularında kanıtlanma amacı duyulmaz, bunun yerine “bence”, “benim diyeceğim şudur” gibi ifadeler kullanılarak kişisel duygu ve düşüncelere yer verilir. Hayat, ölüm, aşk, sanat, felsefe, din, ahlak, gelenek, siyaset gibi her konu denemenin konusu olabilir. Öğrencilerin üniversite okuma şansına sahip olmaları için girmeleri gereken ve ÖSYM tarafından hazırlanan Temel Yeterlilik Testi (TYT); öğrencilerin temel yeterliliklerini ölçmeyi hedefleyen bir sınav türüdür. Üniversiteye giriş için iki oturumluk bir sınav yapılmaktadır. Bu sınavın ilk oturumunu TYT oluşturur. Bu sınav için yeterli puanı alan öğrenciler sınavın ikinci oturumu olan Alan Yeterlilik Testine (AYT) girmeye hak kazanırlar. AYT ise öğrencilerin kendi alanlarındaki başarıyı ve var olan bilgiyi ölçer. 9. ve 10. sınıfı kapsayan TYT, genellikle yoruma dayalı sınav sorularından oluşmaktadır. Öğrenci isterse TYT, AYT sınav sonucuna göre 2 yıllık bir yüksekokul programına kayıt olabilir. Öğrencilerin bir sonraki sınava girip girmeyeceğini belirleyen bu sınav için en önemli hazırlık aşamalarından biri TYT denemesi çözmektir. Yayınevleri de geçmiş yıllara ait soruları incelerler ve gerçek sınava en yakın soru kalıplarını belirleyerek TYT, AYT deneme kitapçıkları oluşturur. Bu nedenle öğrencilerin hangi konuları bilip, hangi konularda eksik olduklarını fark etmeleri, farklı soru tiplerini görmeleri için deneme çözmek en faydalı yöntemlerden biridir. Deneme çözmek, sınava girmek kadar stresli olmasa da sınava hazırlık aşamasında öğrencinin heyecanını yönetmesine ve azaltmasına da yardımcı olur.